Animatievideo’s worden steeds populairder. Niet zo gek ook, ze zijn breed inzetbaar en ze brengen best wat voordelen met zich mee. Als bedrijf kun je er dan ook goed aan doen om een animatiefilm voor je zaak te laten maken. In dit artikel sommen we de voordelen van zo’n animatiefilm voor je op.
Als bedrijf kun je een animatiefilm laten maken om verschillende redenen. Zo kun je een animatiefilm laten produceren als marketingstrategie, maar kun je ook met een animatiefilm een vacature uitlichten, een cursus maken of interne uitleg brengen. Meer dan genoeg manieren dus om een animatiefilm in te zetten. Ook dat is overigens een voordeel van het laten maken van een animatiefilm: een animatiefilm is breed inzetbaar.
Een animatiefilm is effectief
Het grootste voordeel van een animatiefilm is dat het enorm effectief is. Een animatiefilm combineert de kracht van beeld met korte teksten of heldere voice-overs. De wisselwerking tussen zien en horen zorgt ervoor dat jouw doelgroep de boodschap beter begrijpt en onthoudt. Onderwerpen die wat lastiger te begrijpen zijn, kun je zo gemakkelijk versimpelen en verduidelijken.
Visueel is alles mogelijk
Met animatie is alles mogelijk. Een animatie wordt immers helemaal uniek gemaakt, waardoor je een beeld precies zo kunt ontwikkelen als jij wilt. Laat je een animatie maken, dan begin je met een leeg canvas en kun je alles creëren wat je wilt. Zaken die je anders lastig in beeld zou kunnen brengen, kun je op deze manier toch laten zien en mooi vormgeven.
Herkenbaar voor je merk
Een animatievideo kun je volledig in je eigen stijl laten vormgeven. Fijn, want zo is het direct aan de video te zien dat de video bij jouw bedrijf hoort. Dat doe je natuurlijk niet alleen door middel van je logo, maar ook aan de hand van kleurgebruik en vormgeving. Zo voer je echt de eigen stijl van je bedrijf door en kunnen mensen in één oogopslag zien dat de video bij jouw bedrijf hoort.